Pretensioonide käsitlemise kord

Klick Eesti ASi (Klick) poolt müüdud toodetele kehtib seaduses ja Müügitingimustessätestatud 2-aastane pretensiooni esitamise tähtaeg.

  1. Mõisted:
    1. Ekspertiis - tootja volitatud hoolduspartneri teostatav ekspertiis tootel esinevapuuduse olemasolu ja tekkepõhjuse väljaselgitamiseks.
    2. Sõltumatu ekspertiis - kliendi nõudmisel teostatav täiendav tasuline ekspertiis,tootja poolt aktsepteeritud sõltumatu eksperdi poolt juhul, kui klient ei ole tootjapoolse teostatud ekspertiisi tulemustega rahul.
  2. Pretensiooni võib esitada toote konstruktsiooni-, tootmis-, ja materjalivigadele.
  3. Pretensiooni esitamise periood hakkab kehtima toote üleandmisest ostjale.
  4. Pretensiooni esitamise aluseks on toote müügiarve.
  5. Pretensiooni võib Ostja esitada Klicki kaupluses või saata Klicki e-posti aadressile rma@klick.ee või Klicki kodulehe vormi kaudu https://www.klick.ee/kauba-tagastamine
  6. Pretensioon tuleb esitada eesti keeles ja võimalikult arusaadava kirjeldusena tootel esineva puuduse (puuduste) kohta. Pretensiooni esitamisel tuleb esitada puuduse kindlakstegemiseks Klickile ka puudusega toode.
  7. Müüja ei vastuta järgnevate puuduste eest (mitteammendav loetelu)
    1. Häirete eest toote töös, mis on põhjustatud selle juhuslikust või tahtlikust vigastamisest kasutaja poolt
    2. Häirete eest seadme töös, mille on põhjustanud seadme tehniliste omaduste muutmine, mida on teostanud tootja poolt sertifitseerimata isik või teenindus
    3. Häirete eest, mis on põhjustatud toote kasutusjuhendi eiramisest
    4. Häirete eest toote töös, mille on põhjustanud toote kasutamine selleks mitte ettenähtud keskkonnatingimustes
    5. Häirete eest toote töös, mis on tingitud äikesest või mõnest muust loodusnähtusest (force majoure)
    6. Häirete eest, mis on tingitud arvuti või muu seadme ühendamisest mittenõuetekohasesse vooluvõrku (sealhulgas maanduseta vooluvõrku)
    7. Rikete eest toote töös, mis on tingitud voolu all olevate seadmete omavahel ühendamisest
    8. Tootele mittesobiva tarkvara poolt põhjustatud häirete eest, välja arvatud, kui sellise tarkvara on installeerinud Klick või tootja
    9. Arvuti rikete eest, mis on põhjustatud arvuti komponentidele tootja poolt määratud parameetrite kliendipoolsest eiramisest
    10. Puuduste eest juhul, kui tootetel ja detailidel on seerianumbrid, kontrollkleebised, plommid või muud garantiitõkendid rikutud, vahetatud või eemaldatud
    11. Puuduste eest, millest Klick on Ostjat enne kauba ostmist teavitanud
  8. LCD-ekraanide defektsete pikslite kohta pretensiooni esitamine:
    1. .Pretensiooni ei saa esitada LCD-ekraani defektsete pikslite kohta, kui nende arv mKlick Eesti AS Kehtiv alates 01.01.22 jääb ISO standardi 13406-2 lubatud piiresse.
    2. Alates aastast 2000 kasutavad tootjad LCD-ekraanide kvaliteeti näitavat rahvusvahelist ISO 13406-2 standardit. ISO 13406-2 näitab ära peamised ekraani tehnilised parameetrid, teiste hulgas ka lubatud defektsete punktide arvu. Lubatud defektsete pikslite arv jaguneb neljaks klassiks mis reeglina kirjutatakse ISO standardi järgi (näiteks: ISO 13406-2 Klass 2). Enamus LCD-ekraane kasutavad II klassi.
    3. Vigaseid punkte eristatakse kolme tüüpi:
      • Alati põlev punkt;
      • Kustunud punkt;
      • Valet värvi näitav punkt.
      Antud tabelis on näha mitu defektset punkti lubavad nimetatud ISO standardid
      Klass Alati põlev punkt Kustunud punkt Valet värvi punkt
      I 0 0 0
      II 2 2 5
      III 5 15 50
      IV 50 15 500
  9. Klick Eesti AS ei vastuta:
    1. Remonti toodud seadmel oleva info säilimise eest.
    2. Defektide kõrvaldamata jätmise eest, kui defekt ei ilmnenud remondi käigus või kui klient ei teavitanud selle esinemisest toote remonti toomisel hetkel.
  10. Kui toote ülevaatuse käigus selgub, et rike on põhjustatud vedeliku/niiskuse- või mehaanilisest kahjustusest või rikutud on garantiitingimusi või viga ei tuvastata ja toote üleandmisest on möödunud üle kuue kuu, alates 1.01.2022 tehtud ostudel üle ühe aasta, siis on AS Klick Eestil õigus esitada kliendile defekteerimise ( vea tuvastamise) arve summas 25.- kuni 65.- eurot.
  11. Pretensioon ei kuulu lahendamisele kui Klick Eesti AS tõestab, et tootel esinevad puudused on tekkinud ostja süül. Sellisel juhul koostatakse kliendile hinnapakkumine toote remondiks tasulises korras. Remondist loobumise korral on klient kohustatud tasuma Klick Eesti AS-le kulud seadme defekteerimise (vea tuvastamise) ja transpordi korraldamise eest vastavalt punktis 10 toodud hinnakirjale. Eriarvamuste korral tellib Klick tootel esineva puuduse tekkepõhjuste väljaselgitamiseks ekspertiisi. Kui ekspertiisi tulemusena selgub, et puudus on tingitud asjaolust, mille eest Klick ei vastuta ja Ostja ei nõustu sellega, siis on Ostjal õigus nõuda sõltumatu ekspertiisi teostamist. Kui sõltumatu ekspertiisi tulemus tõestab, et puudus on tekkinud asjaolude tõttu, mille eest Klick ei vastuta, siis kannab Ostja sõltumatu ekspertiisi kulud.
  12. Kui ekspertiis teostatakse defektile, mis on ilmnenud kuue kuu jooksul, alates 1.01.22 ostudel ühe aasta jooksul, toote Ostjale üleandmisest, maksab Klick sellise ekspertiisi kulud ka siis, kui ekspertiis tuvastab, et toote puudus on tingitud asjaolust, mille eest Klick ei vastuta. Kui ekspertiis teostatakse pärast 6 kuu möödumist, alates 1.01.22 ostudel pärast aasta möödumist, toote Ostjale üleandmisest, siis kannab ekspertiisi kulud Ostja, välja arvatud, kui ekspertiis tuvastab, et puudus on tekkinud asjaolust, mille eest Klick on vastutav. Käesolevas punktis toodu ei puuduta punkti 12 järgset sõltumatut ekspertiisi.